In Vlaanderen wordt de Eerste Wereldoorlog spontaan geassocieerd met loopgraven in de Westhoek. Maar ook in onze streek was er een bijzondere situatie. Essen en Nieuwmoer werden immers volledig afgesloten van de rest van België en van het neutrale Nederland door een elektrische afscheiding. Deze beruchte ‘doodendraad’ zoals inwoners hem noemden, scheidde niet enkel beide gemeenten van elkaar, maar sneed ook dwars door een gemeenschap.
BizBis lanceerde samen met de organisatoren een persmoment en presenteerde er de communicatie voor de volgende 4 jaar met als thema: Den Doodendraad.
De eerste stap was natuurlijk het ontwerp van een logo dat kenmerkend is voor het thema en waar data en de grensoverschrijdende samenwerking zichtbaar was. Alles wat er staat te gebeuren brachten we samen in een handige brochure. Op een interactieve website wordt in de komende 4 jaar de geschiedenis chronologisch weergegeven. Ook via de facebookpagina van het project word je op de hoogte gehouden van komende en voorbije activiteiten en staat ze zo virtueel in contact met de burger van vandaag.
Een totaalcommunicatie • Een website • Print • Een toekomstige tentoonstelling
Een tijdslijn die de chronologische feiten zal weergeven in de komende 4 jaar