Biz Bis - Beeldig in Communicatie, Horizontale Communicatie in B2B. Business to Business communicatie expertise, B2B consulting. Regio Antwerpen, Kalmthout. Vlot bereikbaar via autostrade en trein.
Biz Bis - Presentation Print Paperless Progress
Wat?
Wie?
Contact?
Blog?
progress

Follow us on Twitter

BizBis blogt

BizBis is steeds in de weer met verschillende concepten en de uitwerking ervan. Volg op deze blog welke projecten ons bezighouden. We gunnen u graag een blik op o.a. onze horizontale aanpak.

  Altijd up to date!


Slice

Wuif samen met ons de zomer uit

01.09.17  Lees meer

BizBis verzorgde de communicatie voor deze klantenavond in opdracht van 3 financiële makelaars uit het noorden van Antwerpen. Hof ter Weyden was het gastadres voor financieel expert Pascal Paepen. Via een e-mailing en fysieke uitnodiging konden de genodigden zich online registreren via een minisite.

Lees meer

Slice

Merz neemt weer plaats als hoofdsponsor op het congres SKIN

05.05.17  Lees meer

Merz neemt weer plaats als hoofdsponsor op het congres van de Belgische Vereniging Esthetische Geneeskunde – BVEG. Samen met Event Management Baseline brachten we een heldere, kleurrijke maar sobere communicatie op dit jaarlijks event in het Radisson Blu Royal Hotel***** te Brussel.

Lees meer

Slice

Medeios op de Reva beurs te Gent

28.04.17  Lees meer

Een samenwerkingsverband tussen Axamed en Medeios.

Lees meer

Slice

Realisatie van het tijdschrift Gallois

01.04.17  Lees meer

Het Koninklijk Gallois Genootschap, de vereniging voor scheepswerktuigkundigen, masters en technici in de maritieme sector, vertrouwden ons de realisatie toe van hun tweemaandelijks tijdschrift. Lay-out, productie, print en verzending onder folie.

Lees meer

Slice

Impextraco communiceert internationaal op eenzelfde doordachte stijl.

15.03.17  Lees meer

Bizbis gaat mee de wereldlijke tour op. Zo werken we onder meer reeds 20 jaar voor Impextraco, een internationaal bedrijf voor micro-ingrediënten in de veevoederindustrie. In een globaliserende wereld zijn deze markten ook aan het verschuiven en wil Impextraco met respect voor de plaatselijke cultuur zijn imago verder uitbouwen. In samenspraak met de marketingafdeling ontwerpen we zorgvuldig het concept en realiseren dit reeds jaren met onze partners in Utrecht, Hannover, Bangkok en Atlanta.

Lees meer

Slice

Een vernieuwde website voor Gitok

20.02.17  Lees meer

Domeinschool STEM
Interesse in wetenschappen en wiskunde? Dan is Gitok dé school voor jou! De naam Domeinschool STEM kregen ze uiteraard niet zomaar cadeau. De voorliefde voor Science, Technology, Engineering en Mathematics wordt meteen duidelijk wanneer je het studieaanbod bekijkt op hun nieuwe website die we voor hen ontwierpen: www.gitok.be. Het beheer van de content doen ze zelf want STEM zit in hun DNA!
Deze website is volledig ontwikkeld door BizBis. Het CMS wordt volledig onderhouden door de interne diensten en beantwoord aan de nieuwste normen.

Lees meer

Slice

Infomomenten en openbaar onderzoek RUP

25.07.16  Lees meer

De gemeente Kalmthout organiseerde een infomoment over hetRUP woonbos’, gelegen in het zuidwesten van de gemeente. Bizbis werkte mee aan de visualisatie van de plannen, de presentatie van de tentoonstelling en de bijhorende brochures.

Lees meer

Slice

Een nieuwe responsive website voor De Schelp

31.05.16  Lees meer

Deze website voor het zorgnetwerk Noorderkempen is een basisontwerp van BizBis met een realisatie in eigen beheer. Het CMS wordt volledig onderhouden door de interne diensten en is verdeeld over de 4 verschillende entiteiten van dit zorgbedrijf.

Lees meer

Slice

WO 1 en het 'Niemandsland'

28.04.15  Lees meer

De eerste wereldoorlog werd gekenmerkt als – voor die tijd – hoogtechnologische oorlog. De Westhoek beefde onder de gasaanvallen. Onze streken werden sterk getekend door ‘den doodendraad’ die ons land toen al splitste. Bizbis zorgde, in navolging van het logo, folders en de website, voor een duotentoonstelling over dit thema.

Lees meer

Slice

BizBis weer actief in het Las Vegas van het oosten.

01.04.15  Lees meer

BB_1505_impex-00.jpg

Bangkok, op 25 jaar tijd uitgegroeid tot een wereldstad, nog het meest merkbaar door de evolutie van de beeldvorming in het straatbeeld. Snel, sneller, snelst, vooral in de led-, mobile- en tabletindustrie.
Onze klant Impextraco koos voor een traditionele printboodschap, de kracht van een stilstaand beeld : ‘stop thinking power’.

Lees meer

Slice

Zuiver evenwicht voor morgen

28.03.15  Lees meer

Voor Belleaqua ontwikkelden we een nieuw campagneconcept rond het nieuwe waterzuiveringssysteem Axilyt : een ecologische technologie op basis van bruinkool.

Lees meer

Slice

Alle koppen bijeen!

31.05.14  Lees meer

BB_gitok-02

Na onze succesvolle campagnes ‘Helden van gitok’ en ‘Een genie kiest voor technologie’ was de nieuwe opdracht voor het Technisch Onderwijs niet eenvoudig: De profilering van een ‘domeinschool voor Wetenschap en Techniek’.
Aan kinderen met talent voor wetenschap alle niveaus aanbieden: richtingen met de bedoeling door te stromen naar de universiteit, de hoge school of de arbeidsmarkt. Die uitbreiding van Bso & Tso naar Aso moest gecommuniceerd worden zonder afbreuk te doen aan de basisopdracht. Een moderne school evolueert mee met de veranderende wereld en de arbeidsmarkt.

Lees meer

Slice

Een website als communicatietool tussen generaties.

31.05.14  Lees meer

BB_wise_01

Elke generatie kijkt anders. 0pvoeding, tijdsgeest en vroegere ervaringen kleuren de bril van waaruit we naar werken kijken. Wanneer teams en organisaties de generatiebril opzetten, openen zich mogelijkheden tot dialoog, respect en samenwerking tussen alle generaties.

Lees meer

Slice

Inkomhal zwembad Kalmthout zomers blauw vernieuwd!

01.05.14  Lees meer

BB_zwembad-02

Het onthaal van het gemeentelijk zwembad in Kalmthout werd volledig herbekeken. Het bureau, waar ook de kassa stond was te klein en voldeed niet meer aan de normen van een hedendaags onthaal. Een open desk is klantvriendelijker en alle noodzakelijke communicaties moesten worden gegroepeerd. De flexibele reddersbalie, een open vergaderruimte en een werkplek voor de zwemverenigingen geven de oude stoffige inkom een nieuw elan.

Lees meer

Slice

BizBis en zijn klanten kiezen voor duurzaamheid!

01.01.14  Lees meer

Kurio, de duurzame afvoer
De kunststofleidingsystemen zijn ideaal voor de uitbouw van een duurzaam gescheiden rioleringsstelsel. Bizbis geeft KURIO hiervoor de visuele ondersteuning, vanaf zijn oorsprong tot vandaag.

Duurzame ontwikkeling gaat verder dan alleen de zorg voor milieu. Er moet worden rekening gehouden met de 3 P’s: people, planet, profit. Mens en milieu worden de dupe wanneer winst teveel prioriteit krijgt. Maar andersom mogen ook de voortbrenging en de economische effecten van goederen en diensten niet verwaarloosd worden. Een vierde ‘p’ zou ‘prophecy’ kunnen zijn. Voor duurzaamheid zijn ook een langetermijnvisie en visionair leiderschap onontbeerlijk.

Lees meer

Slice

Den Doodendraad als herdenkingsthema voor De Grooten Oorlog

11.11.13  Lees meer

DEN DOODENDRAAD ALS HERDENKINGSTHEMA VOOR DE GROOTEN OORLOG

In Vlaanderen wordt de Eerste Wereldoorlog spontaan geassocieerd met loopgraven in de Westhoek. Maar ook in onze streek was er een bijzondere situatie. Essen en Nieuwmoer werden immers volledig afgesloten van de rest van België en van het neutrale Nederland door een elektrische afscheiding. Deze beruchte ‘doodendraad’ zoals inwoners hem noemden, scheidde niet enkel beide gemeenten van elkaar, maar sneed ook dwars door een gemeenschap.

BizBis lanceerde samen met de organisatoren een persmoment en presenteerde er de communicatie voor de volgende 4 jaar met als thema: Den Doodendraad. Deze zal vier jaar lang de leidraad zijn voor alle informatie rond dit project. Het project is gebaseerd op 3 centrale thema’s:

‘De Grooten Oorlog’, de geschiedenis die via een tijdslijn een weergave is van de belangrijkste gebeurtenissen.

Lees meer

Slice

Feed the world

01.05.13  Lees meer

Impextraco Bangkok

Enkel in je eigen tuin kijken, is niet meer van de tijd. De markt is open en Bizbis gaat mee de wereldlijke tour op. Zo werken we onder meer reeds 20 jaar voor Impextraco, een internationaal bedrijf voor micro-ingrediënten in de veevoederindustrie.


“Als de helft van de wereldbevolking vandaag in Azië woont is dit een belangrijke afzetmarkt voor Impextraco”

Lees meer

Slice

Theo Japan: Belgische brillen in het Oosten

07.12.12  Lees meer

Theo logoOm het Belgische design-brillenmerk Theo gericht te promoten op de Japanse markt, ontwikkelden we samen met de agent voor Japan van Theo een eigen platform.

Hoe meer je wil weten over het merk Theo en diens designers, hoe dieper je in de website kan doorklikken. Er valt zo heel wat te ontdekken over de stichters en ontwerpers van het merk Theo.
Wat misschien nog belangrijker is: ook over de Japanse winkels die Theo verdelen kom je alles te weten. En als je nog twijfelt of het Europese design van Theo op een Oosters snoetje past, kan je in de fotocollectie terecht.

Lees meer

Slice

Het vernieuwde Bijenteeltmuseum van Kalmthout

15.11.12  Lees meer

Bijenteeltmuseum

Een grote uitdaging, zo’n museum herinrichten. Met een strak omlijnd budget gingen we aan de slag om het — toch wel verouderde — museum naar een modern niveau te tillen. We kozen voor materialen en technieken die al jaren bestaan, maar pasten ze zo slim mogelijk toe.

Lees meer

Slice

Hoe kan je toeristische troeven mooi uitspelen?

30.10.12  Lees meer

HOE KAN JE TOERISTISCHE TROEVEN MOOI UITSPELEN?

Het toerisme in Vlaanderen is in opmars. Veel mensen zoeken bestemmingen voor een korte uitstap dichtbij of iets verder weg. Wij hebben ons daarom de laatste jaren verdiept in toeristische communicatie. Zo kon je op deze blog al enkele verwezenlijkingen volgen. We zetten ze graag nog eens op een rijtje, zo is met deze ene blogpost meteen duidelijk wat we nu juist allemaal voor jouw stad of gemeente kunnen betekenen.


Wat dacht u van: iOS en Android Apps Print Communicatie Creatieve inrichting & signalisatie

Lees meer

Slice

Het jaar van de bij

24.05.12  Lees meer

Met bovenstaand beeld, lichten we graag een tipje van de sluier. Midden juni start BizBis met de herinrichting van het Kalmthoutse Bijenteeltmuseum aan de Heide. We dokterden een nieuwe visuele stijl, indeling en boodschap uit. Binnenkort passen we dit allemaal toe op locatie.

Lees meer

Slice

Edan Business Solutions, een totale restyling

24.05.12  Lees meer

Edan is één van de klanten die we al het langst tot ons cliënteel mogen rekenen. Het is dan ook zeer prettig om samen met hen de stap naar een totale stijlvernieuwing te zetten. Dit is een niet te onderschatten complex proces, waar zorgvuldigheid en samenhang zeer belangrijke elementen zijn.

Lees meer

Slice

Zonneblusser, een kanjer van een fles

24.05.12  Lees meer

Edegemse Zonneblusser grote fles

Om de lancering van hun eigen bier te ondersteunen, de Zonneblusser, vroeg de gemeente Edegem ons een vergroot schaalmodel van een 33cl-flesje te maken. Een reuzegrote bierfles dus. Dat gecombineerd met een schuimkanon zorgde voor de nodige ambiance op de inhuldiging.

Lees meer

Slice

Kalmthout, nieuwe huisstijl, nieuwe app!

27.04.12  Lees meer

Kalmthout, nieuwe huisstijl, nieuwe app

De gemeente Kalmthout komt met een primeur! Een app voor een landelijke gemeente. Hiermee haalde de gemeente zelfs het nationale nieuws. BizBis is trots dit mee mogelijk gemaakt te hebben. Eind mei komen we met de Android versie. Mensen zonder smartphone worden niet uitgesloten. Nieuwe, mooie wegenkaarten sieren weldra het Kalmthoutse dorpsbeeld.

De app is helemaal in de nieuwe huisstijl (met o.a. het nieuwe logo) die we voor de gemeente ontwikkelden. Mooie horizontale communicatie in een fris kleedje.

Lees meer

Slice

STOP4SAFETY - aandacht voor veiligheid

22.03.12  Lees meer

Stop4Safety

Op een uniforme manier je veiligheidscampagnes aan alle medewerkers meegeven? Voor Lloyd’s Register ontwikkelden we het Stop4Safety-platform. Als startpunt werd de bestaande stop-kaart genomen. Van daar uit werd samen met de safety manager van Lloyd’s Register Western Europe een reeks aandachtspunten in de kijker gezet. Steeds met een kaart vergezeld van een kort filmpje op een minisite.
Dit is een mooi voorbeeld van wat we horizontale communicatie noemen, van het logo tot grafisch ontwerp en het drukken van de kaarten, uitvoering van de website en ontwikkeling van de displays. Een mooi pakket en een solide platform.

Lees meer

Slice

Turnhout, toerisme troef

27.02.12  Lees meer

Turnhout 2012

In 2012 is Turnhout “Culturele hoofdstad van Vlaanderen”. Het uitgelezen moment om het toeristisch infokantoor een nieuw kleedje te geven.

Lees meer

Slice

Het zit 'em in de hoekjes — 60+, Nekkerhal Mechelen

14.12.11  Lees meer

Het is altijd een uitdaging om het idee van een klant te vertalen in een concept. De uiteindelijke stand verwezenlijken geeft extra voldoening als alles op zijn plaats valt en een tevreden klant klaar is voor zijn beursdeelname.
Bij Alpheios was een lounge-sfeer het uitgangspunt en de foto’s spreken voor zich: een uitgestrekte stand met een strakke, afgeronde toog. Ideaal om klanten in een ontspannen sfeer te ontvangen en je producten en/of diensten te bespreken.

Alpheios-stand door BizBis op 60+

Lees meer

Slice

BizBis op avontuur in Bangkok

23.05.11  Lees meer

We kregen de vraag om in maart 2011 een stand te plaatsen op de VIV Asia 2011. Impextraco is een bedrijf waar we al geruime tijd de standen voor verzorgen, dus we gingen graag in op de vraag.
Om logistieke redenen werden er contacten gelegd met lokale standenbouwers. BizBis leverde concept en ontwerp en deed de opvolging van het project. Eerst vanuit België en in maart in Bangkok zelf.

BizBis in Bangkok

Lees meer

Slice

Edegem Binnenste Buiten - Wervelende Vrijetijdsmarkt

20.05.11  Lees meer

Op 15 mei vond Edegem Binnenste Buiten plaats in Fort 5 te Edegem. Een wervelende vrijetijdsmarkt met een 100-tal verenigingen uit de omgeving. Van sport- en jeugdverenigingen tot seniorenbrigades, iedereen was vertegenwoordigd. Ondanks het iets mindere weer was er toch een sterke opkomst.

Edegem Binnenste Buiten, programmakrant

Lees meer

Slice

Dat had je niet gedacht

20.05.11  Lees meer

Helden van Gitok, de 9 kaarten

De campagne “Helden van Gitok” werd volledig uitgerold op de opendeurdag op 8 mei. 9 helden (of heldenduo’s) werden voordien week per week onthuld. Dit door middel van 50 000 postkaarten die in de wijde regio verspreid werden, maar ook via Facebook en de minisite van de campagne.

Lees meer

Slice

Toerisme Wuustwezel

03.05.11  Lees meer

Onder de noemer “Poort naar het platteland” lanceerde de gemeente Wuustwezel op vrijdag 29/04 hun nieuwe stek voor de toeristische dienst. BizBis stond in voor productie en invulling van de voorziene ruimte. We voorzagen de muren van tekst, beeld en opslagruimte. Maar beelden zeggen meer dan woorden:

Dienst Toerisme Wuustwezel

Lees meer

Slice

Campagne "Helden van Gitok"

29.03.11  Lees meer

Helden van Gitok, op Facebook

Voor Gitok Kalmthout ontwikkelt BizBis een wervende campagne. Deze loopt teasend tot 8 mei 2011, daarna zal ze actief gebruikt worden door de school. Elke week kan je een nieuwe Held van Gitok ontdekken. We maken o.a. gebruik van postkaarten die in de regio verdeeld worden. Ook een minisite en Facebook worden ingeschakeld in deze frisse en imagovernieuwende actie.
Ook het nieuwe logo van Gitok werd door BizBis onder handen genomen. Een nieuwe insteek die de campagne een mooie boost geeft en vice versa.

Lees meer

Slice

Biz Bis Infographics

14.01.11  Lees meer

Wat doet BizBis zoal? Deze Infographics lichten een tipje van de sluier.

BizBis Infographic - Presentation

Lees meer

Slice

Galantis, een totaalconcept

06.01.11  Lees meer

Voor EM Group uit Sint-Niklaas, ontwikkelen we een nieuw concept om de nieuwste software suite die het bedrijf rijk is, te promoten. Hierbij blijven we trouw aan de bestaande huisstijl maar door wat extra ingrediënten toe te voegen, komen we tot een dynamisch en sprekend geheel.

Galantis

Lees meer

Slice

Opening Toeristische Dienst Kalmthout

30.04.10  Lees meer

Op 23 april ’10 werd in Kalmthout het —door BizBis— vernieuwde toeristische infokantoor officieel geopend voor het publiek. Dit gebeurde in aanwezigheid van heel wat notabelen: Geert Bourgeois, Vlaams minister van Toerisme — Cathy Berx, gouverneur van Antwerpen — Inga Verhaert gedeputeerde voor Toerisme — Lukas Jacobs, burgemeester van Kalmthout — Clarisse De Rydt Schepen voor Toerisme.

Toeristische Dienst Kalmthout

Lees meer

Slice
Linkedin Facebook Twitter Behance
Biz Bis Beeldig in Communicatie Tags

Standenbouw   »   tentoonstelling   »   expo   »   evenementen   »   showroom   »   Custom direct-mailing   »   Corporate identity/branding   »   grafische vormgeving   »   illustratieve vormgeving   »   creatieve concepten   »   character design   »   webdesign   »   e-mailing campaign   »   video/motion   »   CMS   »   art direction & design   »   Horziontale Communicatie in Business to Business (B2B)   »   Museuminrichting